Motory V12 se nabízely od roku 1987.
K velkým limuzínám patřily i velké motory. Už se však také BMW loučí s tím největším, který mělo v nabídce. Vidlicovým dvanáctiválcem vybaví posledních 12 limuzín BMW řady 7.
Speciální mini série Final 12 je určena pro BMW M760i, ale tato auta nepůjdou komukoliv. Německý výrobce si v USA vybere dvanáct dlouholetých zákazníků, kteří jezdí s dvanáctiválcovými BMW a nabídne jim možnost koupit si auto z rozlučkové edice.
Motor o objemu 6,6 litru a dvěma turbodmychadly má výkon 449 kW (610 koní) az nuly na sto velký sedan vystřelí za 3,6 vteřiny.
Auto z edice Final 12 mají na různých místech emblém V12, součástí prakticky plné výbavy řady 7 jsou v tomto případě i tmavěšedé nebo černé 20palcové disky, za kterými jsou brzdové třmeny v černé nebo modré barvě.
I uvnitř se posádce připomíná, jaký motor je pod kapotou, navíc nechybí plaketka s pořadovým číslem. BMW má pro majitele edice Final 12 připraven i památný dárek. O co přesně jde, výrobce tají.
Důvod ukončení výroby těchto motorů je jasný – mohou za něj emisní limity. V Evropě se BMW s motory V12 rozloučilo již dříve, stále je však používá u značky Rolls-Royce.
Od roku 1987, kdy se motory V12 poprvé objevily pod kapotou BMW, se prodalo přes 80 tisíc kusů. Mercedes i Audi se už také v uplynulých letech zbavily dvanáctiválců a vrchol dnes tvoří osmiválcové motory.